LOGO

مهندسی عمران -- Civil Engineering Encyclopedia
دانلود جدیدترین و بروز ترین مقالات و نرم افزارهای مهندسی عمران(وبلاگ شخصی پیمان حسن پور)

اسلایدر

  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

سقف کامپوزیت عرشه فولادی composisite metal deck

سقف های کامپوزیت عرشه فولادی گامیست در راستای صنعتی سازی ساختمان چرا که ضمن معرفی الزامات و روشهای اجرایی آن در آیین نامه های معتبر بین المللی و تائید آن توسط مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن در کشورمان،دارای سرعت اجرای بالایی است.همانطور که اشاره شد با استفاده از این روش انواع مختلف سقف ها با کاربری ها روحالات متفاوت را میتوان اجرا نمود که ما در این مطلب به ویژگی ها وشیوه اجرای نوع خاصی از این سقف که در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان(بند10-1-2-7-5)تحت عنوان"مقاطع مختلف با استفاده ورق های ذوزنقه ای" به آن اشاره شده است میپردازیم.
اجرای سقف کامپوزیت عرشه فولادی:
سقف کامپوزیت عرشه فولادی در مجموع شامل چهار نوع مصالح است که عبارتند از:الف)ورق فولادی ب)برش گیر ج)آرماتور د)بتن
در اینجا به اختصار به مشخصات آنها میپردازیم:
الف)ورق فولادی (steel sheet )
ورق فولادی شاخص ترین مصالح این نوع سقف میباشد که برای ساخت آن ورق فولادی گالوانیزه (هر دو طرف)با ضخامتهای 0.8 تا 1.2 میلیمتر را بوسیله دستگاههای Rolll Forming به روش نورد سرد (cold forming) به حالت موج دار شکل دهی میکنند،به صورتی که در مقطع حاصله هر موج به شکل ذوزنقه دیده میشود.برای محاسبه ی مشخصات هندسی مقطع می بایست از ضخامت پوشش گالوانیزه (Zinc coating) صرفنظر نمود ارتفاع ذوزنفه ها (عمق کنگره های پر شده با بتن نمی بایست کمتر از 50 میلیمتر باشد.
ضمن رعایت ضوابط موجود برای کاربری های مختلف به حالت های خاصی از ذوزنقه شکل داد،تا به قابلیت های جدید دست یابند.این ورق ها میبایست در جان خود (قسمت شیب دار ورق) دارای فرو رفتگی ها وبرجستگی یایی باشند تا درگیری (Interlock) بین فولاد وبتن را ایجاد نمایند. در طی مراحل بارگیری،حمل ودپوی این ورق ها می بایست دقت لازم برای جلوگیری از تغییر شکل (Deformation) آنها صورت گیرد.
ب)برش گیر (Stud shear connector)
برش گیر ها یا گل میخ های خاصی که در این نوع سقف استفاده میشود به جهت نوع مصالح و روش خاص اجرا،یکی دیگر نقاط قوت این نوع سقف محسوب می شود.قطر این برش گیر ها حداکثر 20 میلیمتر وارتفاع آنها بسته به شکل ورق فولادی متغیر می باشد ودر نهایت حداقل ارتفاع گل میخ بعد از نصب که از بالای ورق ذوزنقه ای اندازه گیری می شود نباید کمتر از 40 میلیمتر باشد......

به ادامه مطلب مراجعه نمایید


برچسب‌ها:

آیین نامه بتن آمریکا

 

آیین نامه بتن آمریکا از معتبرتین آیین نامه های بتن میباشد.

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

حساب دیفرانسیل- انتگرال به طور مختصر و مفید

یک فایل پی دی اف 8 صفحه ای به زبان انگلیسی در رابطه با انتگرال و دیفرانسیل.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

پدستال چیست ؟

پدستال چیست ؟

پدستالها عبارتند از ستونهای بتنی کوتاه و کم آرماتور و حتی گاهی بدون آرماتور که عموما روی پی های بتنی اجرا شده و روی آنها صفحه زیر ستون نصب شده و سپس ستونهای فلزی روی صفحه نصب میگردد. این ستونها بدلیل ابعاد نسبتا زیاد( از نظر عرضی زیاد و ارتفاعی کم) جزو ستونهای لاغر محسوب میشوند و لذا تحمل مقاومت فشاری آنها بسیار زیاد میباشد.

دلایل استفاده :
۱) زمانیکه بخشی از ستون فلزی داخل خاک مدفون باشد که به جهت پوسیدگی آن از پدستال ها در همان بخش استفاده می کنند.
۲) زمانیکه ارتفاع ستون فلزی زیاد باشد و به جهت مهار کردن لاغری آن در بخشی از آن به طرف پی از پدستال استفاده می کنند.
۳) زمانیکه لنگر در پای ستون یا نباشد یا کم باشد.
۴) زمانیکه در بخش زیر زمین ساختمان با ارتفاع حدود۳ متر بخواهیم فضای قابل استفاده داشته باشیم.
۵) زمانیکه بخواهیم بخش زیر زمین ساختمان را بجای ستونهای فلزی با پدستالهای بتنی اجرا و در حقیقت پدستالها با پی تولید یک پی جدید بنماید و در محاسبات سازه به صورت پی وارد شود.
۶) زمانیکه بخواهیم ستونهای اکسپوز ( در نما و دید) فلزی از کف به بالا باشد......

 

لطفا به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

سازه های ماکارونی

سازه های ماکارونی

این فایل به صورت کامل به مبحث سازه ماکارونی پرداخته است.

سازه هاي ماكاروني به سازه هايي اطلاق مي شود ، كه مصالح استفاده شده در آنها تنها ماكاروني و چسب مي باشد . اين سازه ها در مقياس كوچكتر نسبت به سازه هاي واقعي طراحي و توسط ماكاروني و چسب ساخته مي شوند و پس از ساخت مورد بارگذاري قرار مي گيرند .

در واقع اين سازه ها به عنوان ماكت ساخته نمي شوند و سازه اي كه بار بيشتري را تحمل مي كند ، موفق تر خواهد بود . پل ( تحت بارگذاري يكنواخت ، متمركز و متحرك ) ،  Towercrain ، انواع قاب هاي ساختماني و ستون هاي فشاري از جمله رايج ترين سازه هاي ماكاروني مي باشند .

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

جزوه تحلیل سازه

جزوه تحلیل سازه ها

(دانشگاه خواجه نصیر)

 

یک جزوه تایپی بسیار مفید و کاربردی.

به نظرم نیازی به توضیح نیست. چون دوستان عزیز خود به اهمیت

این درس واقف هستند. شما می توانید برای دانلود به ادمه مطلب بروید.

 

 

دانلود در ادامه مطلب.


برچسب‌ها:

جزوه مقاومت مصالح

 

 

 

جزوه مقاومت مصالح

در این پست جزوه مقاومت مصالح را برای شما دوستان عزیز قرار داده ام. این درس یکی از دروس مهم و تخصصی مهندسی عمران می باشد.

برای دانلود به امه مطلب بروید.

 


برچسب‌ها:

جزوه ریاضی عمومی 2

سلام. برای شما دوستان جزوه ریاضی عمومی 2 را آماده کرده ام که امیدوارم به دردتان بخورد.

این فایل بصورت پاورپوینت می باشد.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

بازرسی جوش

مقاله ای بسیار کامل در مورد روش های بازرسی جوش .

به نظرم اگر دانلود کنید ضرر نخواهید کرد.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

بررسی رفتار الیاف و تاثیر آن در كنترل ترک هاى بتن

بتن از سه عنصر اصلى شن و ماسه و سیمان تشکیل شده است که در آن شن و ماسه توسط سیمان به یکدیگر چسبانده می شوند.این ماده ساختمانی داراى مزایا و معایبی است که کاربرد ان را در مواردى لازم و مفید و در موارد دیگر غیر ممکن یا مضر می سازد. از جمله معایب بتن مقاومت کششی بسیار ناچیز آن می باشد که این رفتار ترد و شکننده موجب شکست ناگهانی و فروریختن سازه های بتنی در هنگام زلزله می گردد. مشکل ترد بودن بتن را مى توان با مسلح کردن آن توسط آرماتور هاى فولادى در جهت نیروهای کششى برطرف نمود. اما در موارد متعددی جهت این نیرو های کششی به طور دقیق معلوم نمی باشد. از طرفى در بتن تازه به دلیل جمع شدگی ابعاد بتن تغییر پیدا کرده و ترک هایی به وجود می آیند که نتایج این ترک ها در بتن سبب افزایش نفوذپذیرى، از بین رفتن سطح بتن، خوردگی آرماتورها و کاهش خواص مکانیکی می باشد.
یکی از راه حل های مناسب براى مقابله با این مشکلات استفاده از مقادیر کم الیاف به منظور کنترل رشد ترک وافزایش مقاومت کششى بتن می باشد. کاربرد الیاف بطور فراگیر از اوایل....


برچسب‌ها:

پایان نامه در زمینه مکانیک خاک و پی

 

پایان نامه ای در زمینه مکانیک خاک و پی.

این پایان نامه به زبان انگلیسی و  مربوط به دانشگاه لندن می باشد.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 


برچسب‌ها:

جزوه دینامیک سازه ها

 

در این قسمت یک جزوه بسیار کامل در زمینه دینامیک سازه ها برایتان آماده کرده ام.

امید وارم موجب رفع نیاز شما دوستان عزیز شود.

این جزوه مربوط به دکتر مقدم می باشد.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

مصالح آكوستیكی)صدابندی((Acoustical Materials)

كلیات
واژه آكوستیك (Acoustic) از ریشه یونانی به معنای شنیدن گرفته شده و آكوستیكز (Acoustics)یعنی دانش اصوات، درباره ایجاد، پخش، انتقال، كنترل و آثار صوت بحث می كند . در فضاهای زیست و كار بر طبق آیین نامه ها و مقررات ساختمانی ، حدو د قابل قبولی برای سر و صدا وجود دارد و چنانچه شدت صدا از حد مزبور بالاتر رود ، آسایش و سلامتی ساكنین دچار مخاطره خواهد شد. از این رو عایقكاری صوتی یا صدابندی ساختمانها امری الزامی و ضروری است.  صدابندی ساختمان بر دو اصل استوار است: الف: كاهش سر و صدای ناخواسته در هر فضا از راه جذب هرچه بیشتر آن با مصالح آكوستیكی. ب: جلوگیری از انتقال صوت از خارج یا داخل ساختمان به اطا قها از راه دیوارها، درها، پنجره ها و سقفها. مصالح متخلخل كه برای عایقكاری حرارتی ساختمانها مصرف می شوند ،....


برچسب‌ها:

جزوه تحلیل سازه 1

 

 

جزوه درسی تحلیل سازه 1 در 72 صفحه تنظیم شده است.

سرفصل ها:
سیستم ها و فرم های سازه
رسم خط تاثیر در تیرها
رسم خط تاثیر در خرپاها
تغییر شکل در سازه ها
حل سازه های نامعین به روش نیرو
حل سازه های نامعین به روش سه لنگر
شیب وافت

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

سقف کامپوزیت

 

سقف های کمپوزیت سقفهایی هستند که ترکیبی از فولاد و بتن برای اینکه یکپارچگی این سقف رعایت شوند شود از برشگیر (نبشی)استفاده می شود که این نبشی با بتن درگیری ایجاد کرده و یکپارچگی درست می کند و چون تیرهای فرعی کمپوزیت به علت گیردار بودن تیرهای اصلی و با توجه به لنگر پوش (لنگر زلزله) بتن روی تیرهای اصلی نمی تواند به مقاومتش کمک کند .
میلگردهایی که روی سقف کامپوزیت قرار دارند میلگردهایی حرارتی هستند....

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


برچسب‌ها:

مقاله تخصصی دیوار برشی

 

با نیروهای جانبی مؤثر بر یک سازه ( در اثر باد یا زلزله ) به طرق مختلف مقابله می شود که اثر زلزله بر ساختمانها از سایر اثرات وارد بر آنها کاملا متفاوت می باشد. ویژگی اثر زلزله در این است که نیروهای ناشی از آن به مراتب شدیدتر و پیچیده تر از سایر نیروهای مؤثر می باشند. عناصر مقاوم در مقابل نیروهای فوق شامل قاب خمشی، دیوار برشی و یا ترکیبی از آن دو می باشند. استفاده از قاب خمشی به عنوان عنصر مقاوم در مقابل نیروهای جانبی بخصوص اگر نیروهای جانبی در اثر زلزله باشند احتیاج به جزییات خاصی دارد که شکل پذیری کافی قاب را تأمین نماید.

این جزییات از لحاظ اجرایی غالباً دست و پاگیر بوده و در صورتی می توان از اجرای دقیق آنها مطمئن شد که کیفیت اجرا و نظارت در کارگاه خیلی بالا باشد از لحاظ برتری می توان گفت که دیوار برشی اقتصادی تر از قاب می باشد و تغییر مکانها را کنترل می کند در حالی که برای سازه های بلند قاب به تنهایی نمی تواند در این زمینه جوابگو باشد. حال به ذکر چند نمونه از دیوارهای برشی می پردازیم :
۱-دیوار های برشی فولادی : بعضی مواقع ورقهای فولادی به عنوان دیوارهای برشی بکار می روند. برای جلوگیری از کمانش موضعی چنین دیوارهای برشی فولادی لازم است از تقویت کننده های قائم و افقی استفاده شود.
۲-دیوارهای برشی مرکب : دیوارهای برشی مرکب شامل : ورقهای تقویت شده فولادی مدفون در بتن مسلح، خرپاهای ورق فولادی مدفون در داخل دیوار بتن مسلح و دیوارهای مرکب ممکن دیگر، که تماماً با یک قاب فولادی و یا با یک قاب مرکب تؤام هستند می شود.

برچسب‌ها:

بولتن زلزله شناسی

 

بولتن زلزله‌شناسی و کاتالوگ زمین‌لرزه‌های ایران
شبکه ملی لرزه نگاری باند پهن ایران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله
 

بولتن حاضر مجموعه‌ای است از کلیه زمین‌لرزه‌ای ایران که از نیمه دوم سال 2004 میلادی توسط شبکه ملی لرزه نگاری باند پهن ایران ثبت و به دقت تعیین محل گردیده است. در این گزارش علاوه بر نقشه‌های لرزه خیزی شش ماه نقشه‌های لرزه‌خیزی ماهیانه نیز به صورت مجزا تهیه و توزیع مکانی زمین‌لرزه‌های بر روی آنها مشخص شده است که به همراه کاتالوگ شش ماه در انتهای هر بولتن ضمیمه می‌باشد.

به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

کنترل چشمی

 

این مقاله در مورد جوش و قوانین جوشکاری و سایر موارد مرتبط با جوشکاری است.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 


برچسب‌ها:

سازه های فضایی

سازه فضایی چیست؟

سازه های فضایی یا سازه فضاکارشکلهای هندسی منظمی هستند که در کنار یکدیگر تکرار شده و با اتصال مکرر اجزاسازه فضایی، شبکه ای مستحکم و یکپارچه با ساختاری سه بعدی به وجود می آورند.
سازه های فضایی ( سازه فضا کار ) به علت پخش نیرو در جهات مختلف از استحکام توام با سبکی برخوردار مي باشند،سازه فضا کاربعلت استفاده حداکثر از سيستم پيش ساختگی از سرعت ساخت و نصب بيشتری برخوردار مي باشد و همچنین  ميتوان کليه سازه فضایی و تاسيسات مربوطه را در تراز زمين سوار کرده و سپس سقف را بالا برده و نصب کرد.
سازه های فضایی یاسازه فضاکار ,سازه‌هاي باز و جمع‌شونده  هستند که مي‌توان ازآنها در زمان و مكان ديگري استفاده نمود.

سازه های فضایی ( سازه فضا کار ) دارای آنچنان نیروی پایداری و مقاومت نهایی هستند که سازه را قادر به تحمل بارگذاری موضعی بیش از حد میکند.
به عنوان نمونه هایی از این نوع سازه های فضایی در ایران ، پوشش مرقد مطهر امام و سقف چند غرفه نمایشگاه بین اللملی تهران ،مشهد و...را می توان نام برد...


برچسب‌ها:

21 نکته ضروری برای کار ساختمان

۲۱ کلید طلایی برای کار ساختمان
 

1) کارگران کارگاه های ساختمانی باید مجهز به کلاه و کفش ایمنی باشند و بسته به شرایط و نوع کار، سایر وسایل حفاظت فردی همچون دستکش، ماسک، کمربند و طناب نجات نیزمطابق ضوابط آئین نامه مربوط باید در اختیار آنها قرار داده شود.
۲) تمامی معابر، پلکان ها، سطوح شیبدار، باز شوها، پرتگاه ها و نقاطی که احتمال خطر سقوط افراد را دربر دارند، باید با نرده و پوشش های موقت و مناسب حفاظت شوند .
۳ ) از کار کردن کارگران روی بام ساختمان ها در هنگام باد و توفان و بارندگی شدید و یا هنگامی که سطح بام پوشیده از یخ باشد ، جلوگیری به عمل آید .
۴ ) در هنگام کار روی بام های شیبدار و یا بام های پوشیده از صفحات شکننده مانند صفحات موجدار نور گیر و ورق های فشرده سیمانی (ایرانیت) باید از نردبان ها یا صفحات تراولینگ با عرض حداقل ۲۵سانتیمتر استفاده شود .این نردبان ها و صفحات باید محکم و مطمئن نصب شده باشند تا احتمال لغزش آنها در زیر پای کارگران کاهش یابد.
۵ ) در لبه سطوح شیبدار باید موانع مناسب و کافی برای جلوگیری از سقوط کارگر یا ابزار کارپیش بینی شود .
۶ ) کارگرانی که روی بام*های شیبدار با شیب بیش از ۲۰ درجه کار می کنند باید مجهز به کمربند ایمنی و طناب نجات باشند......
 
به ادامه مطلب بروید.

برچسب‌ها:

پل و پل سازی

 

 

 

بدون شک تا به حال پلی را دیده اید یا به احتمال زیاد از روی یکی از آنها عبور کرده اید. حتی اگر شما تخته یا کنده درختی را برای جلوگیری از خیس شدن خود بر روی رودخانه قرار دهید یک پل ساخته اید.حقیقتا پل ها در همه جا

وجود دارند و در واقع یک بخش طبیعی و بدیهی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند. یک پل مسیری را بر روی

ایجاد می کند .....

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

جزوه مقاوت مصالح

                                    

این جزوه مربوط به دکتر محمد علی برخورداری از دانشگاه  علم و صنعت می باشد. در نوع خود از کاملترین جزوات است.

این جزوه 50 صفحه ای را می توانید از اینجا دانلود کنید.

پسورد فایل:www.mohandes.loxblog.com


برچسب‌ها:

فناوری نانو در بتن

نانو تكنولوژي يك رشته جديد نيست ، بلكه رويكردي جديد در تمام رشته‌ها است. در سالهاي اخير تحقيقات زيادي در خصوص افزودن نانو ذرات به سيمان انجام گرفته است.

 

 

شما می توانید این مقاله جامع را که زحمت و کوشش فراوان حاصل شده را از

 

به ادامه مطلب بروید.

فناوري نانو كاربردهاي وسيعي در حوزه‌هاي مختلف از جمله صنايع غذايي ، دارويي ، پزشكي ، بيوتكنولوژي ، الكترونيك و كامپيوتر و ارتباطات و حمل و نقل و انرژي و محيط زيست و هوا فضا و ... دارد. تغيير مقياس ساخت باعث تغييراتي اساسي در نحوه طراحي سيستم‌ها خواهد داشت ، زيرا در مقياس نانو ، نيروهاي بين‌مولكولي و نيروهاي ديگر مرتبط وارد محاسبات مي‌شوند. كنترل مواد در مقياس نانو به معناي ساختن ساختارهاي بنياني در مقياسي است كه در آن اندازه‌ها خواص اساسي معين مي‌شود (نانو آخرين مقايس توليد) و بنابراين كنترل خواص مواد حاوي ذرات نانو بهتر امكان‌پذير مي‌باشد....


برچسب‌ها:

مهندسی عمران(کلیات مهندسی عمران)

هدف از این رشته تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، برج‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و غیره مسوولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند: سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاههای برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی عمران است.

                 


برچسب‌ها:

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

» به پایان آمدیم دفتر ، حکایت همچنان باقی است ( 1398/05/29 )
» به پایان آمدیم دفتر ، حکایت همچنان باقی است ( 1398/05/29 )
» نحوه تبدیل زاویه در نقشه برداری ( 1393/03/28 )
» نرم افزار انجام تحلیل یک دهم دهانه ( 1393/03/14 )
» نرم افزار انجام تحلیل پرتال ( 1393/03/10 )
» دانلود مبحث دهم مقررات ملی ساختمان(سازه های فولادی) ویرایش 1392 ( 1393/02/12 )
» سوله چیست ؟ دانلود نشریه 325(ضوابط طراحی و محاسبه سازه های صنعتی) ( 1393/01/30 )
» دانلود پلان های معماری ویلا ( 1393/01/30 )
» فهرست بها ابنیه 1392 ( 1393/01/27 )
» نوروز 1393 بر همگان مبارک باد ( 1392/12/29 )
» دانلود دفترچه سوالات کارشناسی ارشد 93 رشته عمران ( 1392/11/26 )
» مونوریل ( 1392/2/28 )
» روز مهندس گرامی باد ( 1391/12/5 )
» دانلود سوالات کنکور سراسری ارشد 92 با کلید ( 1391/12/5 )
» سقف کامپوزیت عرشه فولادی composisite metal deck ( 1391/10/11 )
» نقشه های توپوگرافی ایران ( 1391/10/4 )
» نقشه های توپوگرافی ( 1391/9/30 )
» دانلود نرم افزار Etabs 9.7 Portable ( 1391/8/23 )
» آیین نامه بتن آمریکا ( 1391/8/7 )
» دانلود آیین نامه فولاد آمریکا AISC 2010 ( 1391/7/28 )
» مجتمع بزرگ تولید انبوه تیرچه های فولادی (کرومیت)مطلب ارسالی ازahvazcromit ( 1391/5/20 )
» حل المسائل استاتیک جانستون ویرایش هفتم ( 1391/2/22 )
» حساب دیفرانسیل- انتگرال به طور مختصر و مفید ( 1391/2/22 )
» پدستال چیست ؟ ( 1391/2/10 )
» دانلود کتاب تحلیل سازه موسسه پارسه ( 1391/2/7 )
» نرم افزار راهسازی مسیر ( 1391/2/7 )
» گزارش کارآموزی کارخانه فولاد یزد ( 1391/1/13 )
» پروژه کار آفرینی تولید پودر میوه ( 1391/1/3 )
» سوال آزمون سراسری ارشد عمران به همراه پاسخ ( 1390/12/23 )
» سازه های ماکارونی ( 1390/11/17 )
» مقررات ملی ساختمان مبحث دهم سازه های فولادی ( 1390/11/11 )
» دانلود برنامه طراحی سازه ها CSI SAP2000 Ultimate v15.1.0 ( 1390/9/30 )
» آموزش تصویری نرم افزار Etabs ( 1390/9/14 )
» جزوه تحلیل سازه ( 1390/9/4 )
» معرفی گرایش سازه کارشناسی ارشد عمران ( 1390/8/27 )
» جزوه مقاومت مصالح ( 1390/8/23 )
» پروژه بتن - قسمت پنجم ( 1390/8/23 )
» دانلود آموزش و شبیه ساز دوربین لایکا ( 1390/8/15 )
» مقاله کامل روشهای اجرای شالوده های عمیق ( 1390/8/12 )
» دانلود نرم افزارانواع بارگذاری انواع سازه ها ( 1390/8/10 )
» دانلود کتاب آموزش اتوکد 2012 فارسی در 167 صفحه ( 1390/8/10 )
» مجموعه گزارش کارهای عملی نقشه برداری ( 1390/7/5 )
» جزوه آموزشی نقشه برداری ( 1390/7/3 )
» جزوه ریاضی عمومی 2 ( 1390/7/1 )
» دانلود جزوه پانل سه بعدی - 3D Panel ( 1390/7/1 )
» دانلود Autodesk AutoCAD 2012 حرفه ای ترین نرم افزار نقشه کشی ( 1390/6/20 )
» یادواره مهندسی ( 1390/6/15 )
» نقشه یک هتل ( 1390/6/13 )
» فارسی نویس کاتب برای اتوکد ( 1390/6/12 )
» بازرسی جوش ( 1390/6/11 )

پیوندها

کدهای شما



مهندسی عمران را صفحه خانگی خود کنید